۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

اتحاد میان مسلمانان زمینه ساز بالندگی و رشد فکری جوامع اسلامی است

اتحاد میان مسلمانان زمینه ساز بالندگی و رشد فکری جوامع اسلامی است

اراک-نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت: باتوجه به شرایط کنونی دنیای اسلام، هرچه همدلی و برادری میان ملت های مسلمان بیشترشود زمینه بالندگی، رشد فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، با صدور پیامی به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: مسلمانان با وحدت و یکپارچگی توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی را خنثی کنند.

در این پیام آمده است: هفته پرشکوه وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) است و پیام این هفته این است که مسلمانان همه با هم برادرند و با اتحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت حرکت می کنند.

در ادامه این پیام عنوان شده: هم اکنون با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت های مسلمان بیشتر شود زمینه های بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می آید‏.‏

در بخش دیگری از این پیام آمده است: قرآن و سنت نبوی(ص) از سرمایه های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه مذاهب اسلامی باید از این سرمایه ها به بهترین وجه استفاده و وحدت را حفظ کنند و این مهم با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله محقق می شود‏ و هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

در ادامه این پیام ذکر شده است: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی بشریت به ویژه جهان اسلام هستند و باید امت اسلامی به ویژه سران کشورهای مسلمان با شناخت دشمن و جریان های وابسته به آن، مقابل توطئه های شیطانی آنها جبهه گیری واحدی داشته باشند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: جهان اسلام اعم از شیعه و سنی هرگز گروهک هایی مانند داعش، طالبان، النصره و از این قبیل را از خود نمی داند، زیرا کار این تروریست ها به طور کامل برخلاف اسلام و آئین مسلمانی است.

در ادامه این پیام آمده است: با توجه به اینکه استکبار و عوامل آن تفرقه افکنی بین مسلمانان را به عنوان یکی از راهکارها و ابزار های اساسی برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب محمدی به کار می گیرند بصیرت، وحدت و همبستگی مسلمانان تنها راه ایستادگی در برابر اهداف شوم استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه پیام خود فرهیختگان، هنرمندان و نخبگان جوامع اسلامی را در نهادینه کردن وحدت و همدلی در جهان اسلام، مسئول دانست و گفت: این اقشار از جامعه با خلق آثار هنری، تالیف کتاب و پژوهش های میدانی نقش موثری در احیای وحدت در جوامع اسلامی بر عهده دارند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام محسوب می شود، مسلمانان باید از تفرقه که بزرگترین منکر محسوب می شود پرهیز کرده و اتحاد و همبستگی را به عنوان بزرگترین معروف سرلوحه امور خود قرار دهند.

کد خبر 3849229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha